Manuel de Falla, Adolphe Charles Adam
MEISTER PEDROS TJATR, DIE JUNGFRAU VON NÜRNBERG
[libreto: Adolphe de Leuven a Victor-Arthur Rousseau de Beauplan (Adam) Manuel de Falla (Falla)]   
14.6
FLEXI

Ungewöhnlicher Operntitel mit Puppen in der Hauptrolle.

Netradiční operní tituly s loutkami
v hlavní roli.Ungewöhnlicher Operntitel mit Puppen in der Hauptrolle.

 

Norimberská panna (La poupée de Nuremberg) je operao jednom jednání francouzského skladatele Adolpha CharleseAdama, která byla poprvé uvedena 21. února 1852 v pařížskémThéâtre Lyrique. Libreto, inspirováno příběhem E. T. A.Hoffmanna Der Sandmann, napsali Adolph de Leuvena Arthur Rousseau de Beauplan na námět oživlé loutky zasazenýdo komického až fraškovitého děje. Příběh se točí kolem výrobcehraček Cornelia, který stvořil panenku jako manželku pro svéhosyna a chce ji přivést k životu. Když však přijde čas, vypuknechaos a věci naberou zcela nečekaný spád.Tyjátr Mistra Pedra (El retablo de maese Pedro) je operana španělské libreto podle epizody z Dona Quijota (část II.,kapitola 26) od Miguela de Cervantese. Hudbu zkomponovalManuel de Falla, jenž reprezentuje skupinu španělskýchskladatelů 20. století, kteří získali mezinárodní úspěch.Loutkovou operu si u něj objednala princezna de Polignaca ve světové premiéře byla provedena nejprve koncertně23. března 1923 v Teatro San Fernando v Seville, a poté scénicky25. června 1923 v paláci princezny z Polignacu v Paříži. Vzhledemke své délce necelé půl hodiny, mimořádně exponovanému partupro chlapecké sólo, a taktéž využití loutek, není dílo součástístandardního operního repertoáru.
Norimberská panna (La poupée de Nuremberg) je operao jednom jednání francouzského skladatele Adolpha CharleseAdama, která byla poprvé uvedena 21. února 1852 v pařížskémThéâtre Lyrique. Libreto, inspirováno příběhem E. T. A.Hoffmanna Der Sandmann, napsali Adolph de Leuvena Arthur Rousseau de Beauplan na námět oživlé loutky zasazenýdo komického až fraškovitého děje. Příběh se točí kolem výrobcehraček Cornelia, který stvořil panenku jako manželku pro svéhosyna a chce ji přivést k životu. Když však přijde čas, vypuknechaos a věci naberou zcela nečekaný spád.Tyjátr Mistra Pedra (El retablo de maese Pedro) je operana španělské libreto podle epizody z Dona Quijota (část II.,kapitola 26) od Miguela de Cervantese. Hudbu zkomponovalManuel de Falla, jenž reprezentuje skupinu španělskýchskladatelů 20. století, kteří získali mezinárodní úspěch.Loutkovou operu si u něj objednala princezna de Polignaca ve světové premiéře byla provedena nejprve koncertně23. března 1923 v Teatro San Fernando v Seville, a poté scénicky25. června 1923 v paláci princezny z Polignacu v Paříži. Vzhledemke své délce necelé půl hodiny, mimořádně exponovanému partupro chlapecké sólo, a taktéž využití loutek, není dílo součástístandardního operního repertoáru

Die Jungfrau von Nürnberg (La poupée de Nürnberg) ist eine Oper in einem Akt des französischen Komponisten Adolphe Charles Adam, die am 21. Februar 1852 im Théâtre Lyrique in Paris uraufgeführt wurde. Das Libretto, inspiriert von E. T. A. Hoffmanns Erzählung „Der Sandmann“, wurde von Adolph de Leuven und Arthur Rousseau de Beauplan zum Thema der Geschichte einer animierten Marionette in einer komischen und sogar absurden Handlung. In der Geschichte geht es um den Spielzeugmacher Cornelius, der als Ehefrau für seinen Sohn eine Puppe geschaffen hat und sie zum Leben erwecken möchte. Doch als es soweit ist, bricht Chaos aus und die Dinge nehmen eine völlig unerwartete Wendung.


Meister Pedros Tjatr (El retablo de maese Pedro) ist eine Oper mit spanischem Libretto, die auf einer Episode aus Don Quijote (Teil II, Kapitel 26) von Miguel de Cervantes basiert. Die Musik wurde von Manuel de Falla komponiert, der der international berühmten Gruppe spanischer Komponisten des 20. Jahrhunderts angehört. Die Puppenoper wurde im Auftrag der Prinzessin von Polignac am 23. März 1923 im Teatro San Fernando in Sevilla uraufgeführt und anschließend am 25. Juni 1923 im Palast der Prinzessin von Polignac in Paris inszeniert. Aufgrund seiner Länge von weniger als einer halben Stunde, des extrem exponierten Knabensolos und auch des Einsatzes von Puppen gehört das Werk nicht zum Standard-Opernrepertoire.

.
Inscenační tým
 
Libreto:Adolphe de Leuven a Victor-Arthur Rousseau de Beauplan (Adam) Manuel de Falla (Falla)
 
Překlad:Rudolf Walter, Vojtěch Babka (Adam) Petr Gojda (Falla)
 
Musikalische Einstudierung, dirigent:ONDREJ OLOS
 
Regie:JURAJ ČIERNIK
 
Choreografie:IVAN VANKO
 
Scéna:ALEŠ VALÁŠEK
 
Kostüme:ALEŠ VALÁŠEK
 
Dramaturgie:VOJTĚCH BABKA
 
Pedagogické vedení:VĚRA POLÁCHOVÁ KAVANOVÁ
 
Regieassistent:ŠÁRKA BRODACZOVÁ
 
Hudební příprava, korepetice:MAXIM BIRIUCOV
 
Instrumentace:VOJTĚCH MUNDUCH
 
Koncertní mistři:YURIY HORBACHUK
PETR MATĚJÁK
 
Foto:DANIEL DANČEVSKÝ
 
Inspizient:MARIAN MIČJAR
 
Souffleur:ALENA MIRJAM REŽNÁ
Další informace

Divadlo: Malé divadlo

Délka představení: 1:40

Premiéra: 20.09.2024

OSOBY A OBSAZENÍ
 
:
 
Mistr Pedro:DUŠAN RŮŽIČKA
 
Vyvolávač:ŠÁRKA VÍCHOVÁ
VOJTĚCH ZRNÍK
MATYÁŠ ŽÁK
 
Bertha:VERONIKA KAISEROVÁ
 
Cornelius:IVO HRACHOVEC
 
Jindřich:MICHAL MARHOLD
 
Benjamin:MICHAEL ROBOTKA
 
Don Quijote :ROMAN JANÁL
 
Němé role:. .
 
Melisendra:VERONIKA KAISEROVÁ
 
Don Gayferos:MICHAL MARHOLD
 
Don Roldán:IVO HRACHOVEC
 
Maur:MICHAEL ROBOTKA
 
Es wirken mit:ORCHESTR DFXŠ
NAPSALI O NÁS
novinky.cz
Právo
magazin.aktualne.cz/
impuls.cz
liberecka.drbna.cz
klasikaplus.cz
.
HOME DRAMA OPER BALLETT PROGRAMM KONTAKT
.
© 2015, Šaldovo divadlo – všechna práva vyhrazena
Cookies
Webové stránky používají cookies, díky kterým je prohlížení stránek příjemnější a snazší. Ke zpracování některých cookies potřebujeme od vás souhlas, který dáte kliknutím na "Přijmout vše", nebo nastavte jednotlivě v "Nastavení souborů cookie“. Více informací najdete zde.

Nastavení cookie     Přijmout vše