Německá sopranistka Maida Hundeling je známa především svou vynikající interpretací hrdinek německého romantického repertoáru, zejména pak v operách R. Wagnera, R. Strausse, Ludwiga van Beethovena, C. M. von Webera a dalších. Interpretuje však i dramatické sopránové role z pera Verdiho, Pucciniho, Janáčka, Dvořáka Smetany, Čajkovského a dalších, a je celosvětově uznávaná jako tzv. „Sänger- Darstellerin“, tedy zpívající herečka.
Média vyzdvihují její „intenzivní a dramatický soprán se zvonivými vysokými tóny“ a také pro to, že je „charismatickou a kultivovanou sopranistkou, která kromě primárních prostředků vyjádření emocí bezpečně a krásně zpívá ve všech registrech“. Sezónu 2024/2025 Maida zahájila jako první soprán / Magna Peccatrix v 8. symfonii Gustava Mahlera v provedení bratislavského Symfonického orchestru Slovenského rozhlasu pod vedením O. Lenarda. Poté následovalo ztvárnění role Toscy v obnovené inscenaci v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě.
Zhostila se titulní role v opeře Zdeňka Fibicha Šárka v produkci Národního divadla v Praze pod vedením R. Jindry. Následně ztvárnila Turandota v nové inscenaci Národního divadla moravskoslezského v Ostravě a obnovených inscenacích Nabucca v Slovenském národním divadle Bratislava.
Nový rok zavedl Maidu do Chorvatského národního divadla I. Zajce v Rijece, kde ve finální scéně Wagnerova Soumraku Bohů ztvárnila roli Brunhildy, a také do Nationaltheater Mannheim, kde zazpívala „Der Ring an einem Abend“ s hudbou R. Wagnera a textem od Loriota.
Na jaře 2025 pak pod vedením Sira Antonia Pappana a s ansámblem Royal Opera House Covent Garden odzpívala Valkýru.
Poslední sezónu zahájila koncertem Šostakovičovy 14. symfonie se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu v Praze pod taktovkou R. Jindry, a rolí Abigail v nové inscenaci Verdiho Nabucca v bratislavském Slovenském národním divadle s dirigentem P. Rizzem.
V listopadu / prosinci 2023 vystoupila v titulní roli Pucciniho Turadndot, a to v Nationaltheater Mmannheim (dirigent R. Rizzi-Brignoli), a společně s V. Egelem se podílela na recitálu Straussových (4 poslední písně a písně vybrané) a Wagnerových písní (Wesendonck Lieder) v Chorvatském národním divadle I. Zajce v Rijece.
Sopranistka se v lednu 2024 vrátila k jedné ze svých charakteristických rolí - postavy Elektry od R. Strausse - v obnoveném představení M. Blaževiče v Chorvatském národním divadle I. Zajce v Rijece, a dále vystoupila jako host v Chorvatském národním divadle Záhřeb a zhostila se role Turandot v obnovené inscenaci v Národním divadle v Praze.
V březnu 2024 při Galakoncertu se Slovenskou filharmonií konaném v Košicích se Maida Hundeling zhostila různých hrdinek Pucciniho oper.
Jako Elektra vystoupila na dvou představeních Lübeckého divadla (duben 2024) v nové inscenaci nastudované Brigitte Fassbaenderovou.
Do titulní role Aidy se v květnu 2024 vrátila v obnovené inscenaci na prknech Slovenského národního divadla v Bratislavě.
V červnu 2024 Maida vystoupila společně s ansámblem Royal Opera House v rámci jejich japonského turné v tokijském Bunka Kaikan, a pod taktovkou A. Pappana ztvárnila Turandot.
Následně vystoupila v nové inscenaci Turandot na italském festivalu Trapani Festival.
Další plány pro rok 2025 a dále zahrnují roli Brunhildy v opeře Valkýra, Siegfried a Soumrak bohů, jakož i Turandot v obnovené inscenaci v Royal Opera House Covent Garden.
Studium zpěvu Maida Hundelingová zahájila u barytonisty Wernera Schürmanna, dále pak pokračovala ve Vídni u Olivery Miljakovic a u tenora Jana Vacíka.
V Mnichově se jí dostalo možnosti intenzivní spolupráce s Richardem Trmbornem. Ve svých studiích dále pokračovala v Mnichově, Vídni, Londýně a Piacenze.
V květnu 2022 debutovala v Royal Opera House Covent Garden v Londýně v oceňované roli Ortrudy v Lohengrinovi (dirigent: Jakub Hrůša), a v létě 2021 se vůbec poprvé přestavila v Arena di Verona.
Hlavní role, jako byla Elisabeth a Venuše v opeře Tannhäuser, Elsa a Ortruda, Senta, Sieglinde, Brunhilda, Isolda, Chrysothemis a Elektra, Salome, Ariadna na Naxu, Leonore v opeře Fidelio, Marie v opeře Vojcek, Tosca, Turandot, Aida, Abigaille, Amélie v opeře Maškarní ples či Desdemona, zavedly Maidu do operních síní po celém světě, mimo jiné do Houston Grand Opera, Salt Lake City - Utah Opera, do Edmontonské opery, Opera di Montreal, Hamburku a Lipska, Braunschweigu, Oldenburgu, Wiesbadenu, Freiburgu, Saarbrückenu, Dortmundu, Bielefeldu, Münsteru, Řezna, Tokia do Velkého národního divadla v Pekingu, do Prahy, Lublaně, Brna, Ostravy, Bratislavy, Vídně, Bari, Benátek, Bolzana, Piacenzy, Modeny, Milána, Palerma, Rijeky, Terstu a mnoha dalších.
V rámci dalších velkých projektů Maida vystoupí ve Velkém národním divadle v Pekingu v roli Brunhildy v opeře Siegfried a Brunhilda. Kromě toho se objeví také v nové opeře Ring Cycle v Royal Opera House Covent Garden a v nové inscenaci Turandot v Montrealské opeře.
Sopranistka Hundeling je rovněž známá svou špičkovou interpretací písní, oratorií a duchovního repertoáru.