HOME
odkaz
Lidé
odkaz

MARIKA MIKANOVÁ

MARIKA MIKANOVÁ
Marika Mikanová se baletu začala věnovat ve svých šesti letech na Soukromé baletní škole Jána Nemce. Na 1. Soukromou taneční konzervatoř v Praze nastoupila v roce 2000. Během studia, v červenci roku 2005 a 2006, se účastnila letního soustředění Jiřího Rebce, zaměřeného na moderní a jazzový tanec. Už v rámci školních představení se objevila v několika inscenacích: Louskáček, Dům Bernardy Alby. Po absolutoriu 2008 nastoupila do angažmá libereckého divadla F. X. Šaldy. Ztvárnila zde řadu rolí nejen klasického, ale i moderního repertoáru. Například Madame de Volange (Nebezpečné známosti), služebnou Nanette (Marie Antoinetta/Markýz de Sade), Mary Wigman (Harald – Hvězda se vrací!). Doslova okouzlila v titulní roli Štěpky Kiliánové v tanečním dramatu Libora Vaculíka Petrolejové lampy, v roli Evy v inscenaci Gazdina roba choreografky Aleny Peškové, či jako Malý princ ve stejnojmenném baletu choreografky Margaux Thomas. Je absolventem taneční fakulty oboru choreografie na Hudební akademii múzických umění v Praze. Pro HAMU připravila choreografie Temptation a Datura (2015), které reprezentovaly vysokou školu na festivalu umění v Japonsku. Choreograficky pro kamenná divadla začala pracovat v roce 2013, kdy ve spolupráci s Veronikou Fišerovou vytvořila pro liberecké divadlo svůj první celovečerní balet Café Reichenberg. V následujícím roce již samostatně režírovala divácky úspěšný titul Dům Bernardy Alby (hudba Petr Čermák), který byl zařazen do prestižní Czech Performance Collection. V květnu roku 2016 v Liberci uvedla baletní horor Jekyll & Hyde (hudba P. Čermák) a téhož roku v Severočeském divadle v Ústí nad Labem Sněhovou královnu. Následovalo představení Malá mořská víla (hudba Petr Hora) pro divadlo J. K. Tyla v Plzni (2017), premiéra Zkrocení zlé ženy na hudbu D. Šostakoviče v Severočeském divadle (2018) a další působivý taneční příběh Frida pro divadlo v Ústí nad Labem (2020). Od srpna 2019 zastává funkci uměleckého šéfa baletního souboru. Její dramaturgická koncepce nese hluboký obsah a zpřístupňuje baletní umění divákům všech generací. V roce 2021 pro naše divadlo vytvořila divácky úspěšnou inscenaci Mauglí s původní hudbou Aleše Březiny a v listopadu 2022 dvě dynamické baletní suity s doprovodem živého orchestru, Šach mat Carmen. Současně vystupuje v repertoáru divadla, pomáhá tanečním choreografům jako asistent a věnuje se pedagogické činnosti na tanečním oddělení ZUŠ v Liberci.

 

.
HOME ČINOHRA OPERA BALET PROGRAM KONTAKT
.
© 2015, Šaldovo divadlo – všechna práva vyhrazena
Cookies
Webové stránky používají cookies, díky kterým je prohlížení stránek příjemnější a snazší. Ke zpracování některých cookies potřebujeme od vás souhlas, který dáte kliknutím na "Přijmout vše", nebo nastavte jednotlivě v "Nastavení souborů cookie“. Více informací najdete zde.

Nastavení cookie     Přijmout vše