MARTIN STRÁNSKÝ
Neabsolvoval žádnou hereckou školu, ale začal v Olomouci jako divadelní technik. Pokračoval v Šumperku v letech 1990–1994 už jako herecký elév. V roce 1994 nastoupil do Liberce. Působí v divadle přes dvacet let a od počátku hrál velké role. Mohli jste jej vidět ve vyhraněných rolích plných ironie a jisté tajemnosti – například v inscenacích V. Vencla – v Carriérově Konkurzu (2012) a v Koze E. Albeeho (2012). Nebo naopak v komediích (Rodina je základ státu, Dámský krejčí, Ruská zavařenina) a muzikálech (Donaha!, Urinetown, Monty Python´s Spamalot, Ženy na pokraji nervového zhroucení). Ztvárnil i velké dramatické postavy – jako třeba Lopachina ve Višňovém sadu (režie I. Rajmont, 2014) nebo Mitche ve Williamsově Tramvaji do stanice Touha (režie I. Rajmont, 2013). V poslední době vytvořil výrazné a komplikované postavy současného dramatu: Eda v Podivném případu se psem (režie V. Štěpánek, 2013) a slepého veterána v současné švédské hře Válka (režie Š. Dominik, 2017). Hraje skvěle postavy psychologicky složité, rozumí si dobře i s groteskními žánry. Je výborným hercem, mimořádně pracovitým a poctivým. Mimo divadlo se věnuje historickému šermu a v tomto specifickém oboru vytváří i vlastní choreografie.