MICHAELA WENZELOVÁ
V šesti letech začala navštěvovat Baletní přípravku Národního divadla v Praze. Na jevišti ND v Praze poprvé vystoupila jako sedmiletá v baletu Z pohádky do pohádky. V deseti letech začala studovat na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy. Během studií se stala laureátkou několika baletních soutěží, vytvořila několik rolí jako Kláru v Louskáčkovi, Lisettu v Marné opatrnosti a další a svá studia zakončila rolí Šípkové Růženky a duetem Nuages v choreografii Jiřího Kyliána. Po absolvování konzervatoře se stala členkou Baletu ND v Praze a zůstala mu věrná po dobu dvaceti let, během nichž se stala sólistkou. V průběhu své kariéry vytvořila množství rolí od klasického po moderní repertoár v dílech Jiřího Kyliána, Ohada Naharina, Yuriho Vámose, Jurije Grigoroviče, George Balanchina, Glena Tetlyho, Jean-Christophe Maillota, Johna Cranka, Jerome Robinse, Augusta Bournonvilla, Uwe Scholtze, Alvina Aileyho, Itzika Galili a dalších. V roce 2016 získala širší nominaci Ceny Thálie za roli Cikánské dívky v baletu Sněhová královna. I po skončení aktivní kariéry se i nadále věnuje tanci, umění a divadlu v mnoha různých formách - přes kostýmní návrhářství a výtvarnou tvorbu až po pedagogickou činnost. V Divadle F. X. Šaldy si Míša zatančila roli Dobré víly v inscenaci Popelka 2005. Emeritní sólistka Baletu Národního divadla, působí od září 2020 na pozici baletního mistra DFXŠ. Taneční pedagog a asistent choreografie s dlouholetými divadelními zkušenostmi pomáhá tanečníkům udržovat technickou zdatnost, zkouší se souborem repertoár a zároveň dohlíží na taneční provedení choreografií.