MILOŠ HORÁK
Miloš Horák pochází z Mnichova Hradiště. Své pěvecké vzdělání získával nejprve na ZUŠ v Mladé Boleslavi a později zvláště soukromým studiem u prof. René Tučka a doc. Kataríny Bachmannové. Absolvoval také mistrovské kurzy u prof. Nikolause Hillebranta, se kterým spolupracuje dosud.
V roce 2000 byl angažován v operním souboru Městského divadla v Ústí nad Labem, kde účinkoval např. v operách Madamme Butterfly - strýc Bonzo , La traviata - Markýz d´Aubigni, Hoffmanovy povídky - Hermann.
Od roku 2004 vystupuje ve Státní opeře Praha v rolích: Narumov - Piková dáma, Hrabě Ceprano - Rigoletto, Fiorillo - Lazebník sevilský, Vaudemont - Sicilské nešpory, Sciarrone - Tosca, Císařský komisař - Madamme Butterfly, Mandarin - Turandot.
V roce 2008 se stal finalistou Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka v Karlových Varech. Od sezóny 2009 - 2010 působí jako sólista Státní opery Praha a následně Národního divadla, kde účinkuje například v operách: Figarova svatba - Figaro, Kouzelná flétna - Papageno, Don Giovanni - Leporello, Lucia di Lammermoor - Raimondo, Lazebník sevilský - Basilio a Bartolo, La Bohéme - Coline, Rigoletto - Monterone, Otello - Lodovico, Trubadůr - Ferando, Macbeth - Banco, Aida - Ramfis. Se soubory Státní opery a Národního divadla vystoupil také na několika japonských turné jako Papageno, Figaro a Ramfis.
V červnu 2014 se s velkým úspěchem představil v roli Leporella na operním festivalu Zomeropera v belgickém Alden Biesen. V prosinci 2015 vystoupil na závěrečném galakoncertu Mezinárodního operního fóra v Běloruském Minsku.
Je také stálým hostem v českých divadlech, nastudoval zde například Colina v Pucciniho La Bohéme, Basilia v Lazebníku sevillském, Leporella v Donu Giovannim , Osmina v Únosu ze Serailu a Alfia v Sedláku kavalírovi za něhož obdržel širší nominaci Ceny Thálie. V roce 2016 poprvé vystoupil v roli Kašpara ve Weberově Čarostřelci v divadle J. K. Tyla v Plzni.
Věnuje se také koncertní činnosti. Vystupuje například s Českou filharmonií, Brněnskou filharmonií, Plzeňskou filharmonií nebo s Komorním orchestrem Bohdana Warchala. Nastudoval basové party např. v Bachově Magnificat, Vánočním oratoriu, Händelově Mesiaši, Haydnově Stvoření, Mozartově Korunovační mši a Requiem, Verdiho Requiem, Mendelsonově oratoriu Eliáš, či Dvořákově Te Deum. V Šaldově divadle můžete sytý bas Miloše Horáka obdivovat v úloze Masetta v Mozartově Donu Giovannim.