Všichni příznivci libereckého divadla jistě vědí, že historickou budovu Šaldova divadla zdobí opona ze studentské dílny Gustava Klimta, jeho bratra Ernsta a spolužáka Franze Matsche. Uplynulo přes 130 let od položení základního kamene, proto jsme se rozhodli představit osobnost jedinečného vídeňského malíře a vzdát mu tím hold. Gustav Klimt zřejmě tehdejší Reichenberg nikdy nenavštívil. A v Triumfu lásky – jak oponu mladí autoři pojmenovali – ani nenajdete charakteristické znaky Klimtovy tvorby. My nebudeme popisovat Klimtův život, ani hodnotit jeho dílo. Před oponu i za ní bude stát Klimt jako naše představa umělce, muže citlivého, vášnivého, agresivního, ale i plachého a bojácného. Klimt jako světec i jako brutální barbar. Klimt zranitelný i Klimt agresivní ve vztahu k sobě, ke svému okolí a k ženám. Klimt, který potřebuje vnější řád, aby ovládl svůj vnitřní chaos. Roztančíme Klimtovy obrazy, vytvoříme jakýsi „secesní balet“ - v popředí civilní výraz v nadpozemské formě, v pozadí ornament, ale i noční můry a strach ze smrti. Libreta, režie a choreografie se chopila šéfka baletu Alena Pešková. Autorskou hudbu pro tuto inscenaci složila česká zpěvačka, herečka a skladatelka Monika Načeva spolu s hudebním skladatelem, houslistou, zpěvákem a improvizátorem Tomášem Vtípilem. Uslyšíte také hudbu Ludwiga van Beethovena i Klimtových současníků – Gustava Mahlera a Albana Berga. O kontrapunkt ke Klimtovi či harmonii s ním se ve výtvarné složce postarají scénograf Richard Pešek jr. a kostýmní výtvarnice Monika Kletečková.
Projekt vznikl za finanční podpory Státního fondu klutury ČR.