Srnky jsou příběhem outsiderů s kuriózními osudy. Jednou z postav je např. dirigent, který touží vystupovat v Japonsku a na Pražském jaru, ve skutečnosti však řídí orchestr při operetních představeních v Liberci. S jeho životem ještě víc zamává osudová nehoda s tragikomickými následky, která svede jeho kroky s dalšími nešťastníky, kteří proplouvají životem velmi neobvyklým způsobem: mykolog, který ze strachu z vlastní výšky chodí neustále ohnutý, takže v sobě objevil talent na hledání hub, vynálezce, který má na kontě řadu odmítnutých vynálezů, či úředník, který obsedantně podléhá svým erotickým fantaziím… A samozřejmě nechybí ani jejich ženy, milenky, „zaučovatelky“ atd. Cesty všech se jedné noci nečekaně spojí a jejich příběhy najdou rozuzlení až díky srnkám, které se objeví, bůh ví, odkud… Groteskní komedie, která snad v něčem připomene snivost Arabské noci (inspirace Schimmelphennigovým textem, který jsme také úspěšně uváděli, je patrná i v monologičnosti textu), zájem o bizarnost osudů dá vzpomenout na hry Petra Zelenky (ne náhodou rovněž velmi úspěšné v Polsku), vnitřní svět lidí balancujících na hranici tragiky a směšnosti zase snese srovnání s Gogolovými povídkami. Tomáš Svoboda je dlouhodobě známý nejen díky svým politickým kabaretům Blonďatá bestie, ale především díky své schopnosti pohybovat se v žánru parodie, tragikomedie či grotesky až na hranici absurdity a pohrávat si se znaky dnešního světa a popkultury. Celostátně známé byly především jeho inscenace Jaromír Jágr, Kladeňák nebo Pornohvězdy (obě napsal spolu s Petrem Kolečkem), v našem divadle režíroval v roce 2012 fotbalovou komedii Šťovík, pečené brambory.
Tomáš Svoboda režíruje tento svůj autorský text už potřetí, pro naše divadlo však Srnky nově přepracoval a navíc je situoval i do našeho města – do Liberce.
Ke každé silvestrovské vstupence dostanete sklenku sektu.