Hudebně-taneční mystérium s doprovodem bubenického seskupení Aries.
Představení inspirované taoistickými texty a filozofií, které přenášíme do „našeho“ časoprostoru. Pět lidských emocí: hněv, radost, zádumčivost, žal a strach. Jejich barvy, zvuky, vůně, živly i tajemná čísla. Mystérium, rituál, hra, divadlo…to vše umocněné hudebním doprovodem bubenického seskupení Aries.
Taoistické učení o pěti prvcích aplikováno na „náš“ časoprostor… ale možná zůstáváme úplně mimo něj. Jistě jsme však někde, odkud se momentálně nedá utéci (z tohoto života), protože tu cítíme příliš mnoho vazeb. Něco se tu stalo. Možná se ocitáme v prostředí staré továrny, kde kdysi došlo k výbuchu. Možná je to staré nádraží, kde žádný vlak nikdy nejel. Uprchlický tábor, do kterého nevíme, proč a odkud jsme přišli. Divadlo, jehož režisér visí v provazišti… Prostě jsme někde, kde má každý svou „skříň“ se vzpomínkami, ale i věcmi, které se budou určitě ještě hodit… A tak tu čekáme na ten vlak, další výbuch, příchod NĚKOHO… a mezitím… (S)tvořitel (s)tvořil (s)tvoření, která tvoří… ze stereotypu jedna emoce rodí druhou, ovládá jinou, podmaňuje další… každá má svou barvu, vůni, číslo, zvuk… a je správné ji každou přijmout, prožít, ovládnout… zatím jsou to jen naše surreálné sny, které nám protékají mezi prsty. Chytit je nemůžeme. Láká to i bolí… ale všichni tušíme, co se musí stát, abychom se odhodlali odejít… zůstat? Obojí chce odvahu.
Slovo režiséra:
Víte, já bych si vlastně přála, aby u tohoto představení diváci co nejméně přemýšleli, ale o to více prožívali. A to i přesto, že tu opravdu vše bude mít své místo a význam… ale vše se mění a přetváří, a ten, kdo se dívá, sám tvoří, proto například vím, že žal v někom, kdo má „problém“ s tím se dojmout, může vyvolat různé reakce – zesměšnění situace – protože radost ovládá žal, zádumčivost, protože ta je jeho matkou, a strach, protože ten je jeho synem… Ale nejlépe by bylo tyhle „problémy“ nechat v kapse kabátu, který odevzdáme v šatně – oni nám ho po představení zase vrátí! A chtít se čistě a upřímně vztekat, radovat, proměňovat, dojmout, bát a nakonec možná i prozřít.
Choreografie: | ALENA PEŠKOVÁ |
Režie: | ALENA PEŠKOVÁ |
Libreto: | ALENA PEŠKOVÁ |
Hudba: | GABRIELA VERMELHO |
Hudební spolupráce: | SERGEJ GRIGORENKO ARIES členové |
Scénografie: | RICHARD PEŠEK jr. |
Kostýmy: | MONIKA KLETEČKOVÁ |
Asistent choreografa: | PETR MÜNCH |
Asistent režie: | VLASTA VINDUŠKOVÁ |
Inspice: | ELENA NAGYOVÁ |
Korepetice: | ELENA NAGYOVÁ |
Foto: | MICHAL HANČOVSKÝ |
Délka představení: 1:05
Premiéra: 06.04.2018
Taneční role v inscenaci (S)TVOŘENÍ: | ENNIO ZAPPALÀ [J.H.] ANYA BETH CLARKE CARLOS RUIZ MARIA GORNALOVA YUTA HOMMA JAROSLAV KOLÁŘ ANNABEL NATASHA PEARCE MARIANA FONSECA TORRES [J.H.] VERONIKA ŠLAPANSKÁ neakt LENKA FERGUSON ALEXEY YURAKOV JANA ČERNÁ FILIP MARTINSKÝ |
Bubeníci, členové ARIES: | DAVID BILINSKI LIBOR CEJNAR LADISLAV NIČ VOJTĚCH ŠEMINSKÝ MAREK PICEK |
PROLOG: | TANEČNÍCI VŠICHNI |
HNĚV: | ANYA BETH CLARKE JANA ČERNÁ ANNABEL NATASHA PEARCE MARIANA FONSECA TORRES [J.H.] ENNIO ZAPPALÀ [J.H.] FILIP MARTINSKÝ JAROSLAV KOLÁŘ CARLOS RUIZ YUTA HOMMA |
RADOST: | VERONIKA ŠLAPANSKÁ neakt TANEČNÍCI VŠICHNI |
ZÁDUMČIVOST: | . . |
Duet proměny: | LENKA FERGUSON ENNIO ZAPPALÀ [J.H.] |
Mudrcové: | FILIP MARTINSKÝ CARLOS RUIZ YUTA HOMMA JAROSLAV KOLÁŘ ALEXEY YURAKOV |
ŽAL: | . . |
Duet: | MARIA GORNALOVA ALEXEY YURAKOV |
Druzi a družky: | JANA ČERNÁ ANNABEL NATASHA PEARCE MARIANA FONSECA TORRES [J.H.] CARLOS RUIZ YUTA HOMMA JAROSLAV KOLÁŘ |
Důvod: | FILIP MARTINSKÝ |
STRACH: | TANEČNÍCI VŠICHNI |
Oběť: | ANNABEL NATASHA PEARCE |
Diktátor: | CARLOS RUIZ |
VZKŘÍŠENÍ: | TANEČNÍCI VŠICHNI |