Nuria Cazorla García pochází ze Španělského Madridu, kde se narodila v roce 1994. Už jako malá navštěvovala kroužek tance a gymnastiky. Ve svých deseti letech se začala tanečně formovat na Královské profesionální konzervatoři tance Mariemma v Madridu. Tuto prestižní školu úspěšně absolvovala v roce 2013 a rok poté byla přijata jako hostující student na univerzitu tance Palucca v Drážďanech. Získané schopnosti využila po dobu tří let v taneční skupině Pasodos na Mallorce. Předtím než přijala pracovní nabídku libereckého divadla, byla členkou baletního souboru Opery Graz v Rakousku.
Od začátku divadelní sezóny 2019/2020 jste měli možnost tuto sympatickou tanečnici vídat v hlavních rolích inscenací našeho divadla: Smeraldina - v jazzovém baletu Sluha dvou pánů, Bohdanka - v baletu Sedmero krkavců, Mila - v MašínGun Brothers. Účinkovala v třísouborové produkci Legenda z Mlžných hor, v Malém divadle v dramatu Liliom v roli paní Muškátové, či ve Vánoční koledě jako Mamon.
Její výjimečné taneční a herecké dispozice spolu s profesionálním projevem v hlavní sólové roli vášnivé Carmen v inscenaci Šach mat / Carmen ji přivedly do širší nominace na Ceny Thálie 2023. V soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023 získala za interpretaci stejné role cenu za nejlepší sólový výkon. Tančí hlavní roli v pohádkovém baletu Princezna Hyacinta, dívku v dobrodružné inscenaci Mauglí a Roxanu v baletu Cyrano z Bergeracu. Choreografka Marika Mikanová ji v listopadu 2023 obsadila do titulní postavy taneční adaptace slavné komedie Zkrocení zlé ženy. Je nepochybné, že si sympatickou tanečnici v roli dryáčnice Kateřiny oblíbíte.
Nuriina nezaměnitelná elegance a preciznost pohybu vytváří na jevišti magii, která oslovuje a vyvolává širokou škálu emocí. Její umění spojuje technickou brilantnost s hlubokým výrazem, což ji činí jedinečnou a nepřehlédnutelnou postavou na současné taneční scéně. V květnu 2024 dostala příležitost debutovat na scéně Malého divadla v Liberci jako choreografka a režisérka s vlastním celovečerním moderním baletem Sylf. Inovativní adaptaci La Sylphide, díla původně z roku 1832, přinášející současný, mladistvý choreografický pohled na jedno z nejranějších baletních představení, kritika i publikum hodnotí více než kladně.
Nuria cítí, že právě teď je na správném místě a jejím hlavním zájmem je profesní růst, kterého dosahuje díky rozmanitosti repertoáru, prací se zajímavými choreografy a pomocí různých způsobů a stylů pohybu, které během svého života prozkoumává. Rozšiřuje své umělecké obzory, ale také otevírá novou kapitolu své kariéry, kde se z tanečnice stává tvůrkyní, schopnou přenést své vize a sny na jeviště.
Úspěchy
https://www.saldovo-divadlo.cz/aktuality/detail-aktuality/r/pet-nominaci-na-ceny-thalie
Rozhovor
https://www.saldovo-divadlo.cz/aktuality/detail-aktuality/r/hovory-za-oponou-nuria-cazorla-garcia
Ohlasy:
https://operaplus.cz/zkroceni-zle-zeny-v-liberci-baletni-soubor-zvladl-narocny-ukol/
https://www.tanecniaktuality.cz/recenze/rozjuchane-liberecke-zkroceni-zle-zeny
https://operaplus.cz/liberecka-sylf-tanci-o-nemoznosti-spoutat-sny-a-vasne/